Переваги програмного РРО та три варіанти інтеграції з обліковими системами
У 2022 році всі платники єдиного податку другої-четвертої груп мають бути «фіскалізовані». Ці зміни у законодавстві спрямовані на детінізацію розрахунків у сфері торгівлі і послуг. Звісно, що у разі проведення безготівкових розрахунків РРО не потрібно буде застосовувати.
Суб’єкти господарювання мають можливість користуватися як апаратним, так і програмним РРО – це може бути програма, чи додаток на смартфон, планшет, комп’ютер, який дозволяє з будь-якого пристрою сформувати розрахунковий документ. Відповідне програмне забезпечення надається ДПС суб’єктам господарювання безкоштовно.
Зміст
Що обрати програмний РРО чи апаратний РРО?
Що таке програмний РРО?
Варіант 1. Безкоштовний ПРРО від ДПС України
Варіант 2. Платні (комерційні) ПРРО
Варіант 3. Комплексні облікові системи з вже інтегрованим ПРРО
Як підключити програмний чи апаратний РРО з програмою Sivers
Що обрати програмний РРО чи апаратний РРО (фіскальний реєстратор, касовий апарат)?
Що таке РРО для ФОП? Чи тільки для ФОП? Обидва варіанти, як і програмний РРО, так і класичний апаратний РРО, чи іншими словами, фіскальний реєстратор (касовий апарат) застосовуються у торгівлі як товарами, так і послугами.
Фіскальний реєстратор існує вже багато років на ринку Україні, і якщо у вас маленький кіоск чи крамничка, фіскального реєстратора може бути цілком достатньо. Однак якщо у вас вже більше одного ФОПа, вам доведеться купувати і налаштовувати фіскальний реєстратор для кожного ФОПа.
Програминий РРО натомість набагато легше масштабувати, оскільки це програма, в якій для кожного ФОПа ви створюєте нове віртуальне місце і не потрібно слідкувати за десятками фізичних касових апаратів у вашій торговельній точці. Програмний РРО для ФОП набагато спрощує процес торгівлі. Давайте ознайомимось з декількома відмінностями, які наводимо у таблиці нижче.
Характеристики | Програмний РРО | Фіскальний реєстратор |
---|---|---|
Обладнання | Для одного і більше ФОПів достатньо одного принтера друку чеків (звичайний принтер). | Для одного ФОП потрібно придбати один фіскальний реєстратор, для двох ФОПів – два фіскальних реєстратора. |
Фіскалізація чеків | Відбувається на сервері ДПС. Кожен чек фіскалізують окремо. | Відбувається всередині апарата завдяки вмонтованому фіскальному модулю. Фіскалізує сам РРО. |
Для покупця надання фіскального чеку | Чек можна видати в паперовому або електронному вигляді, надіслати його на електронну пошту покупця або в месенджер. | Чек можна видати лише в паперовому вигляді. |
Стабільність та ремонтопридатність | Висока стабільність програмного забезпечення та швидке реагування на технічні неполадки. З легкістю можна перенести всю інформацію на інший пристрій без втрати даних. | 7 років експлуатації. Усі РРО підтримуються виробниками лише протягом зазначеного терміну. |
Автономна (офлайн) робота. Залежність від Інтернету | Без інтернет-зв’язку може працювати не більше 36 годин підряд та не більше 168 годин на місяць загалом за умови, що є зарезервовані фіскальні номери чеків. | Без інтернет-зв’язку може працювати до 72 годин підряд. |
Що таке програмний РРО?
Програмний РРО — це сучасна альтернатива фізичним фіскальним реєстраторам розрахункових операцій або, по-простому, касовим апаратам. Автоматично фіскалізує онлайн-продажі і передає дані на сервери Державної фіскальної служби України (ДФСУ).
У підприємця є декілька варіантів впровадження і використання в роботі програми РРО для ФОП:
- Безкоштовний софт від Державної податкової служби України.
- Платні програмні реєстратори від українських компаній-розробників, які інтегруються з обліковими програмами підприємця.
- Рішення від розробників POS-систем, яке вже інтегровано в програму автоматизації (як, наприклад, софт від Sivers).
Варіант 1. Безкоштовний ПРРО від ДПС України
Програмний РРО від ДПС – безкоштовне, має базові функції як фіскалізація розрахункових операцій та робота з електронними чеками, однак функціонал для самої оптимізації торгівлі та прийняття бізнес-рішень дуже обмежений. Ознайомитись з базовим фунціонлаом можна у відео-огляді.
ПРРО від ДПС не оптимізований під весь спектр торговельних процесів, інтерфейс занадто простий, немає можливості швидкого впливу на ціноутворення, а це критично важливий функціонал для власників торгівельних точок. А відтак, чимало іншого функціоналу для ведення бізнесу і контролю роботи магазину, як ви розумієте, теж відсутнє. Вже не згадуючи додаткові можливості і рішення як для бонусних програм чи оптимізації закупівель тут теж не передбачені.
Крім безкоштовного ПРРО, платники податків можуть використовувати будь-який інший комерційний програмний РРО представлений на ринку відповідно до своїх фінансових можливостей та функціональних потреб.
Варіант 2. Платні (комерційні) ПРРО: як самостійні продукти, так і інтегровані в облікові системи
Якщо Ви вже використовуєте програмне забезпечення для автоматизації торгівлі, що вас цілком задовольняє, і ви не хочете змінювати його, тоді ви можете розглянути варіант комерційних ПРРО, як наприклад Checkbox, що дасть вам можливість здійснити інтеграцію з вашою діючою обліковою системою. Checkbox є комерційним ПРРО, який має пряму інтеграцію з ДПС.
Однак такого роду продукти, як правило, не надають цілісного функціоналу в одній єдиній програмі для обліку і аудиту торгівлі, а лише надають окремі інтеграції з іншими системами. Важливо зазначати, що у цьому варіанті власникими бізнесу, які є кінцевими споживачами цих програмних продуктів, постійно залежать від декількох компаній, які їх обслуговують.
Варіант 3. Платні (комерційні) комплексні облікові системи з вже інтегрованим ПРРО
Якщо у вас ще не має існуючої облікової системи торгівлі, тоді цей варіант буде найпростішим для вас. Комплексні облікові системи, як наприклад програмне забезпечення Sivers для торгівлі товарів та послуг, поєднує в собі готову облікову систему разом з вже інтегрованим програмним РРО.
У такій комплексній програмі, ви маєте повний контроль та керування не лише касовими операціями в форматі «єдиного вікна», але і маєте безпосередній вплив на прийняття рішення стосовно як зареєстрованих, так і незареєстрованих чеків. До того ж, ці програми містять стандартний базовий функціонал для обліку торгівлі, як наприклад:
- Створення та реєстрація чеків.
- Формування X-звіту. Формування та друк Z-звіту
- Створення та реєстрація службових чеків
- Виконання підбору номенклатури по назві, коду, штрих коду, артикулу, по зображенню чи фото.
- Робота в режимі офлайн
- Використання торгового обладнання.
Такі комплексні рішення ідеально підходять не лише для власників бізнесу, які тільки починають вести свою торгівлю і потребують одну єдину програму “все в 1” – як і облікову систему для торгівлі, так і вже готове рішення з вбудованим програмним РРО.
Таке рішення також підходять і для цілих мереж супермаркетів з існуючим програмним забезпеченням для торгівлі, але де менеджмент торгових точок 1) хочуть спростити усі інтеграції між багатьма програмами, а також 2) не бути залежними одночасно від декількох компаній-розробників цих інтеграцій.
Як підключити програмний чи апаратний РРО з програмою Sivers
У нашій команді Sivers, ми розуміємо, що для наших клієнтів важливо мати вибір між апаратним і програмним РРО, а тому ми розробили функціонал для обох сценаріїв. Програмне забезпечення Sivers для торгівлі товарів та послуг працює як з підключеними фіскальними реєстраторами, так і з інтегрованим програмним РРО (ПРРО).
Гнучко і швидко налаштовується для роботи будь-якого виду діяльності, незалежно чи це торгівля товарами чи послугами. А що найважливіше для власників бізнесу, що у програмі Sivers, одночасно можна здійснювати реалізацію товарів та послуг від двох ФОП-ів.
Процедура реєстрації | Програмний РРО | Фіскальний реєстратор |
---|---|---|
Ліцензія | 1. Вибір та оплата ліцензії на використання ПЗ ERP Sivers. “ | 1. Вибір та оплата ліцензії на використання ПЗ ERP Sivers. “ |
РРО | Не потрібно купувати фіскального реєстратора | 2. Купівля РРО. Укладення договору з ЦСО. |
Заява | 2. Подання заяви про реєстрацію за формою 1-ПРРО. Якщо немає підстав для відмови в реєстрації, ПРРО буде присвоєно фіскальний номер і фіскальні номери для чеків. | 3. Подання в податкову заяви на реєстрацію за формою 1-РРО. |
Тривалість реєстрації | До 1 робочого дня. | До 5 робочих днів. |
Адміністрування | Усі зміни вносяться на рівні ПЗ Sivers відповідно до змін чинного законодавства. | Усі зміни вносяться на рівні ПЗ Sivers відповідно до змін чинного законодавства, а також змін в пристрої РРО. |
Вартість | 450 грн/місяць ПЗ Sivers i +150 грн ПРРО (за кожне касове місце). | 450 грн/місяць ПЗ Sivers i +300 грн. РРО (за кожне касове місце). |
Для користувачів програми Sivers, які оформили підписку на щомісячні оновлення, ми підключаємо ПРРО безкоштовно. Збільшується лише вартість обслуговування в залежності від кількості підключень ПРРО, а саме одне касове місце чи один відділ становить 150,0грн/місяць. Якщо ви користувач програми Sivers, але у вас немає підписки на щомісячні оновлення, спершу потрібно придбати оновлену версію програмного забезпечення, а тоді окремо придбати модуль ПРРО.
Програма для
роздрібної торгівлі
від Sivers
Програма Sivers дозволить легко контролювати кількість продукції на складі, формувати звіти по продажам в магазині, швидко реагувати на надлишок або ж велику популярність певних товарів, і одразу коригувати планові закупівлі. Разом з цими інструментами Sivers для торгівлі власники магазинів швидко автоматизовують рутинні
процеси ревізії і у результаті більше мають змогу сконцентруватись на самому веденні свого бізнесу.
Після інвентаризації програма списує нестачу, а надлишок товару з’являється на складі у вигляді приходу від інвентаризації.
Ми, у Sivers, працюємо з різними типами клієнтів: від маленьких кіосків і крамничок до цілих мереж супермаркетів. За 20 років досвіду на ринку України, ми мали сотні запусків магазинів, а тому добре знайомі з кожним процесом торгівлі: від занесення товару, його продажу, і фінансової звітності.